Rubriky
Můj svět Software Vývojářský deníček

Smrt je užitečná

Chvíli po mojí úvaze jsem se rozhodl udělat hru, která by nebyla vyprávěním, ani něčím s nepochopitelným mechanismem. Vzal jsem proto základy top down žánru, přiřadil jim moderní WSAD ovládání s krysou v ruce, a na nich začal stavět.

Prostě jsem tvořil a tvořil a tvořil, a najednou jsem si uvědomil, že se blíží soutěž GM48. (v podstatě ludum dare jam s omezením na game maker) A tak jsem se rozhodl vše dosud naučené nějak využít.

A.. Takhle to dopadlo.

Vyrobil jsem hru na téma Death is useful. A protože přesně o tom, že Smrťák má bejt užitečnej hra je, tak jsem jí tak i pojmenoval.

Herní zápletka

Jednoho krásného rána se pan Smrt vzbudil, a zjistil že ztratil svojí one touch kill kosu. Protože to bylo tento měsíc již potřetí, vedení se rozhodlo že mu novou nepřidělí, a pokud chce zůstat zaměstnán, musí vykonávat svou práci jen pomocí magie.

Herní mechanismy a.k.a gejmplej

Původní nápad byl udělat variaci na Six degrees of sabotage. Prostě několik obrazovek kde bylo potřeba vytypovat zlé a dobré a očarovat je. Vzhledem k času kterého jsem ovšem neměl zrovna nejvíce, jsem tenhle nápad zamítl, a začal stavět na již dříve zmiňovaných top-down základech.

Takže, jak už víte, jste smrt a máte za úkol hohokoliv nad 70 prostě nějakým způsobem zabít. Protože pan Smrt musí operovat tajně, zapomeňte na firebaly, exploze a podobně. Smrt smí používat jen 3 kouzla.

Aura vševědění

Kdokoliv se ke Smrťovi přiblíží, odhalí mu sfé informace. Jméno, věk, zdraví a náladu.

Uklidnění

Pokud nálada dosáhne nejnižší hranice, člověk začne zuřit. Pokud zuří v místě s nízkou koncentrací starých lidí. (Čili tam, kde to nechceme) Lze jej tímto kouzlem uklidnit. Pokud se levé tlačítko myši drží, můžete člověka ovládat.

Zuřivost

Stačí klik, a člověka popadne amok. Tímto způsobem teď smrt musí zabíjet. Před aktivováním zuřivosti musíte hodně taktizovat. Vybírat oběti s méně životy, odvézt  přihlížející aby se na ně zuřivec také nevrhnul.

Za každého neprávem zabitého mrtvého vám ubude zdraví které bude použito na rekonstrukci nechtěné oběti. Za každého správně mrtvého dostanete malou část jeho životní energie a nějaké to skóre.

Shrnutí aneb co jsem se naučil?

No, naučil jsem se spoustu věcí. Lépe pracovat se surfacy a světly. S blendmody a s vykreslováním jinak než jen pomocí nastavení spritu. Nejvíce se mi to hodilo u civilistů. Dříve bych prostě přidal deset nebo dvacet barevných variací, každý jako sprite. Tady jsem na to šel ovšem fikaně. Nakreslil jsem zvlášť tělo a zvlášť hlavu. Obojí jsem hodil do černobílé a zesvětlil. A pak jsem do create eventu civilisty dal:

bodycolor=make_color_rgb(random255,random255,random255)

headcolor=make_color_rgb(random255,random255,random255)

A sprite vykresloval přes:

draw_sprite_ext(spr_civilian_body,-1,x,y,1,1,-phy_rotation,bodycolor,1)
draw_sprite_ext(spr_civilian_head,-1,x,y,1,1,-phy_rotation,headcolor,1)

A nikdy nenajdete dva stejně barevné! 😀

Sečteno podtrženo, tvorbu jsem si tentokrát náramně užil. A dokonce už má svůj let’s play!

Hru si můžete vyzkoušet (jen pro win) ZDE

1 komentář u „Smrt je užitečná“

Je to dost pěkná hříčka, jen particle designer (odhad na verzi 2.5.3) se na tom dost viditelně podepsal. Líbí se mi práce s povrchy, i když využitím shaderů by se dalo dosáhnout ještě působivějších efektů. Zejména je pěkně vykreslený okruh kolem hráče, pokud sis dal tu práci a docílil jsi ho čistě matematicky je to obdivuhodné. Jediné co mě zarazilo je vykreslování info. civilistů pod sprit.

Hodně zdaru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..